Alla inlägg den 27 januari 2016

Av missmaddeluttan - 27 januari 2016 19:46

Förresten beställde jag en liten försenad födelsedagspresent till mig själv, fick ju största delen av Max o Mia i p-kort, sen en del av mamma o pappa, sen resten blir nog av mig själv. Jag e ju lite seg av mig, jag har ju gått o kollat på den så länge, faktiskt flera år o när jag väl bestämde mig för att köpa i julas så va den självklart slut på jobb. Sen tog den slut på icahemma så jag gav upp, men häromdagen va den på icahemma igen så igår beställde jag den dock får försäljningen gå till Maxi Berga. Så imorgon eller innan kalaset på lördag så ska jag hämta ut min köksmaskin :D
I framtiden ska jag köpa mig en rosa kitchenaid, d e min dröm lixom i mitt framtida drömkök ;)

Idag hittade jag ett jättefint halsband som jag vill ha men d får vänta lite, d e väl bättre o få tråna lite ju annars e d väl ingen match lixom om man bara köper allt man vill ha direkt ;)
Jag menar jag väntade ju i flera år innan jag köpte köksmaskinen nu lixom :D

Storhandlade på jobb idag, asså sinnessjukt hur snabbt pengar springer iväg...hade inte storhandlat på typ 2 månader så alla basvaror e nu inhandlade o mitt skafferi e påfyllt, frysen e fylld. Ikväll år vi pankopanerad lax med vitlöksbroccoli, fy fasiken va gott d va.
Snart börjar arga snickaren o vi nördar gillar ju d så d ska vi faktiskt se o sen hoppas jag på sömn inatt.

Hittade en bild som jag tyckte va passande o bra, d ska bli mitt motto in life faktiskt.

XoXo

Av missmaddeluttan - 27 januari 2016 12:23

Har jobbat både måndag o tisdag, igår efter jobb så åkte vi ut på Ikea o handlade lite smått o kollade saker, ja o vi käkade kvällsmat, Johan va så söt o bara:"men då kan vi ju käka på väla" o jag bara:"åh va gott d hade vatt med nåt på väla" han ville käka köttbullar på Ikea... Romantiskt ;)
Sen när vi kom hem så snäll eller dum som jag e så ställde jag mig o gjorde pizzabullar för att han skulle ha matlåda till jobb... Sen va d dax för semifinal i ligacupen Liverpool-Stoke och såklart blev d förlängning o där hände ju inget så d blev straffar. Johan tappade tron på sitt lag tidigt o helst när d blev straffar "de kommer aldrig vinna straffar, Mignolet kommer aldrig klara av o rädda dem" tji fick han, Mignolet räddade faktiskt 2 straffar :D Så d blev ju sent igår oxå.

Ledig idag o såklart gick jag upp vid 8 o då hade jag sovit dåligt till o från i flera timmar. E nog inne på femte natten med tveksam sömn, vet inte vad jag ska kalla det längre...
Mycket tankar som sätter igång o helst vid den lilla sömn jag fått.
Det e en sån kontrast, på dagtid e jag lycklig, jag e kär, jag e som en liten skolflicka som e fnittrig o allmänt fånig. Så fort vi lägger oss eller ja så fort huvudet får chans att spinna igång så kommer olika tankar. Saker som görs eller sägs startar tvivel, tvivel som kanske inte e lika påtagliga annars men som nu blir stora. Tror att d har o göra med att jag e så grymt trött just nu. Men kanske småsaker som får mig att tvivla på mig, tvivla på oss, tvivla på allt omkring mig. Jag skulle vilja vakna utvilad.
Imorse hade jag mardröm o trots att jag vaknade hela tiden eftersom jag nånstans fattar att jag drömmer så tvingar jag mig själv att vakna, men trots att jag vaknade flertal gånger för att slippa min dröm så fortsatte den.
Jag gick hem direkt imorse, här har jag ju saker jag kan underhålla mig med, om d så bara e städning eller utrensning...

Nu lite dusch o sen kanske storhandla...

XoXo

Ovido - Quiz & Flashcards