Alla inlägg den 25 januari 2016

Av missmaddeluttan - 25 januari 2016 12:51

Det blev ingen bakning. Ja asså detta va så spännande o intressant, jag blev hooked... Kollade på 2 avsnitt sen gick jag ut i köket o började med ett skåp men jag va så nyfiken så jag gick in i vardagsrummet igen o satte igång nästa avsnitt, har snart sett klart säsongen...
Det startar mycket tankar dock. Asså jag undrar om jag verkligen kommer kunna flytta ihop med nån igen, asså jag vill ju ha så mycke på mitt sätt o tänk allt man ska få ihop med sina saker...o så som jag städar o har allt på speciellt sätt...herregud hur har folk klarat av att flytta ihop flera gånger. :o
D e ju sig aldrig likt (som tur e iofs)

Jag har alltid varit sådär drömmande, romantisk och alltid målat upp en bild för mig själv hur allt ska vara o såklart vill man ha d som d e på film.
Det är detsamma med bröllop o äktenskapet, man har en bild om hur d ska va.
Jag e glad att jag börjat få tillbaka lite av min tro till kärlek, romantik o drömmar. I min vänskapskrets finns några förhållande/äktenskap som jag tror på som känns som att de aldrig kommer ta slut o inte kommer förlora kärleken till varandra och de ser jag väl lite som förebilder inom förhållanden.
Äktenskap e jag nog fortfarande lite skeptisk till, jag e rädd ibland att tänk så hittar jag inte tillbaka till min kärlek för bröllop o äktenskap.
Fast som jag skrivit innan, skulle jag hitta d igen, våga satsa o gifta mig igen, så e ju min bästa vän o min kärlek gärna nån jag kan tänka mig isf :) bli inte nervös nu älskling jag e inte redo nu o detta e definitivt inte ett frieri (d hade jag gjort bättre isf) ;)

Nej nu måste jag titta vidare. Jag tycker om sociala experiment tydligen

XoXo

Av missmaddeluttan - 25 januari 2016 09:10

Jaha då va d måndag igen. Ibland känns det som den lediga helgen går alldeles för fort.
Igår va vi alla uppe tidigt o hann med massa bus o skoj. Så himla mysigt o bara va bland härligt barnskratt. Tjejerna busade massa med oss och jag älskar verkligen att se o höra Johan o tjejerna när de leker o busar, d e så härligt o verkligen hjärtevärmande. De älskar verkligen sin pappa. Det hanns med bad o lunch och lite middagsvilande innan jag skulle hem. Det gör ju lite ont i hjärtat varje gång jag lämnar och ser deras ledsna ögon o så. Men får ju tänka på glädjen istället som kommer när vi ses igen eller all den kärlek de ger oss när de är hos Johan <3

Igår kväll så myste vi bara, lade oss tidigt, dock hjälpte d inte mig, vet inte riktigt när jag somnade :/
Sen imorse så vaknade jag när han gick upp, försökte tvinga mig att somna om men d va förgäves. Jag gav upp vid 7 så sen dess har jag betalt räkningar, städat undan, fixat o donat o precis ätit frukost. Tänkte nog baka nåt o kanske rensa eller gå igenom mina köksskåp. Tänkte göra d tillsammans men d brukar alltid rinna ut i sanden när d ska göras nåt hos mig så jag kör igång själv :)

Har ett program igång som går på SVT play, "gifta vid första ögonkastet" har aldrig sett d innan, d har ju gått en hel säsong redan så jag började från början. Har iaf konstaterat att jag va nog sämsta singeln ;D när jag flyttade till min lägenhet gjorde jag den till min att d skulle kunna va där jag bodde ett bra tag till, de sade att man gör så att d visas att man ofta förväntar att man bara ska bo ett tag eller att man gör plats till att nån annan ska få rum o plats i boendet till framtiden, jag har typ ingen plats till nån annan o då bor jag i en trea...ooops. Om vi skulle flytta ihop då måste jag nog verkligen gå igenom vad jag har i alla garderober för jag har ju inte behövt tänka på nån annan än mig när d gäller min lägenhet lixom :D
Jag va ju iofs heller aldrig ute efter att hitta nån, jag ville va ensam o kunde tänka mig vara ensam men jag va inte singel jättelänge men d e ju oftast då man finner kärleken.
Kör igång ett avsnitt till d e ju ett spännande experiment, jag hade inte själv ställt upp men förstår att om man verkligen vill finna kärleken så hoppar man nog på för att testa. Man måste ju våga ibland för att få chansen.

Efter detta avsnittet då får jag sätta igång, börjar ju iofs inte förrän 15 ;)

XoXo

Ovido - Quiz & Flashcards