Direktlänk till inlägg 4 januari 2016

Min födelsedag

Av missmaddeluttan - 4 januari 2016 19:23

Min födelsedag började med att jag gick upp vid fem för att inventera på jobb. Jag blev mass-gratulerad av massa folk på jobb, så fina kollegor/vänner. Som extra födelsedagspresent fick jag gå hem tidigare av fina Sus.

Jag gick hem letade upp nåt att ha på mig, visste ju inte vad som skulle ske på kvällen så jag hade inte så enkelt att välja kläder. När jag kom till Johan så bjöd han på vin o så kollade vi fotboll, dock fick jag ett ilsket sällskap...d gick åt helvete för Liverpool. Men sen gjorde han lite mat, inte så lite heller. Han har väldigt många talanger den här killen ;)
När vi sen hade ätit efterrätt så satt vi o pratade o bara va lixom. Sen skulle vi till stan men innan d skulle vi inom mig för jag behövde ny tröja, byta skor o han behövde sin gelé. Men när vi kom till dörren så tog han fram sin röda slips o knöt för mina ögon. Tidigare hade han frågat om jag varit i mitt sovrum så jag trodde han hade gömt nåt där eftersom jag skulle gå med förbundna ögon, inne i hallen så snurrade han runt mig o d jag fick fram:"var e mitt sovrum?" Sen ledde han mig framåt o när han knöt upp slipsen o drog bort den, tände han lampan o framför mig satt mina bröder, Mia, Sandra, Jeppe, Sara, Amanda o Johan. Jag blev helt chockad, visste inte om jag skulle skratta eller gråta, jag va bara sååå överraskad o så himla glad. Jag har alltid lyckats luska ut om nån försökt med typ överraskning eller nåt, men här anade jag absolut ingenting... verkligen ingenting. Som sagt han har många talanger ;)
Det blev dricka o lite presenter.
Jag har så fina människor omkring mig o undrar ibland vad jag gjort för att förtjäna alla underbara omkring mig <3
Det blev lite väl många tequila o en bravojuice-drink för mycket, fick smärtor i magen o jätteillamående. Jag ville spy, min kropp ville spy men det funkade inte, kan fortfarande inte spy så jag fick panik hela jag. Det märktes på morgonen dagen efter, min kropp va helt slut, ont i halsen o spottade lite blod, det va precis som när man varit intuberad- den irritationen i halsen. Jag får ju bli bättre på att lära mig av mina misstag, vi får väl se nästa gång...
Dock hade jag jättetrevligt o e så glad att han/dem lyckades överraska mig, jag fick en egen överraskningsfest <3

Den 2 januari 2015 bjöd Johan mig på första daten o vi bestämde oss för att se vad detta kunde leda till o snart har vi varit ett par i 1 år och jag ångrar inte en sekund trots några hinder som vi lyckats ta oss över.

Tack för att du e den du e och för att du älskar mig för den jag e.
I loooove you!
You and me forävva and ävva <3

XoXo

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av missmaddeluttan - 21 november 2018 12:36

Efter att jag skrev om vår förlossning hade jag ju även varit på min efterkontroll. Där frågade de om allt o lite till kändes d som. De frågade den frågan alla ställer när man fått barn, antingen ?vill du ha en till eller bara rakt o slätt när kommer...

Av missmaddeluttan - 16 oktober 2018 21:55

Torsdagen den 9 augusti va för mig en vanlig dag, lite mer magont än jag hade haft under hela graviditeten. På kvällen vid 19-tiden skulle vi uppträda uppe i byn med Joyvoice-kören. Väl där skämtade vi fram o tillbaka om att mitt vatten skulle gå m...

Av missmaddeluttan - 13 april 2018 17:08

För 3 veckor sen hade vi vårt RUL. Mina förväntningar va skyhöga, vi skulle få se vår lilla bula igen o nu skulle vi förhoppningsvis få veta vilket kön d va oxå. Johan jobbade först, vi hade fått tiden på eftermiddagen så d kändes som en låååång vän...

Av missmaddeluttan - 18 mars 2018 15:25

Jag tänkte skriva lite om bulan, vår efterlängtade bulan. Som jag skrivit innan fick vi ett missfall som tog hårt på oss, men tack vare våra vänner o min familj så reste vi oss tillsammans, starkare. Missfallet fick vi den 4 november. Ca 2 vec...

Av missmaddeluttan - 21 februari 2018 12:01

Han med stort H, ja d e han jag har i mitt liv och det är jag så tacksam för. Johan du är en sjukt underbar kille, med ett hjärta av guld, du e snäll och öppen mot alla, oavsett vem det är. Jag önskar så att du själv insåg hur mycket du e värd o...

Ovido - Quiz & Flashcards